LEGE nr. 294 din 27 iunie 2003 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2002 pentru modificarea si completarea Legii protectiei mediului nr. 137/1995
Vizualizari: 1876
Postat de romaniaturistica
Judet: Nespecificat
Localitate: Nespecificat
Rating (0 voturi):
Rating personal:
(nu sunteți logat)
Data adaugarii: 01.01.2012
Parlamentul României adopta prezenta lege. Articol unic
Se aproba Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 91 din 20 iunie 2002 pentru modificarea si completarea
Legii protectiei mediului nr. 137/1995, cu urmatoarele modificari si
completari:
1.La articolul I punctul 5, litera
b1) a articolului 4 va avea urmatorul cuprins: "b1) obligativitatea
efectuarii unei evaluari de mediu înaintea aprobarii planurilor si
programelor;"
2.La articolul I punctul 9,
alineatul 2 al articolului 6 va avea urmatorul cuprins: "Autoritatile
administratiei publice centrale si locale prevad în bugetele proprii
fonduri pentru programe de protectie a mediului si colaboreaza cu
autoritatile teritoriale pentru protectia mediului pentru realizarea
acestora."
3.La articolul I punctul 10, articolul 7 va avea urmatorul cuprins: "Art. 7
Coordonarea si controlul
activitatii de protectie a mediului revin autoritatii publice centrale
pentru protectia mediului, autoritatilor publice teritoriale pentru
protectia mediului, Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, precum
si institutiilor abilitate prin prezenta lege pentru domeniile lor de
responsabilitate."
4.La articolul I, partea introductiva a punctului 11, titlul capitolului I1 si articolele 71 si 72 vor avea urmatorul cuprins:
"11. Dupa articolul 7 se introduce capitolul I1 cu articolele 71-74 cu urmatorul cuprins:
CAPITOLUL I1: Evaluarea de mediu pentru planuri si programe
Art. 71
Evaluarea de mediu are ca scop
integrarea obiectivelor si cerintelor de protectie a mediului în
pregatirea si adoptarea planurilor si programelor care pot avea efecte
semnificative asupra mediului.
Art. 72
Fac obiectul evaluarii de mediu
planurile si programele definite în anexa. Sunt supuse evaluarii de
mediu planurile si programele din urmatoarele domenii: amenajarea
teritoriului si urbanism, utilizarea terenurilor, agricultura,
silvicultura, pescuit, transport, telecomunicatii, turism, energie,
industrie, inclusiv activitatea de extractie a substantelor minerale
utile, gospodarirea deseurilor, gospodarirea apelor. Raportul de mediu,
care cuprinde si rezultatul evaluarii de mediu pentru planurile si
programele prevazute la alin. 1 si 2, se anexeaza la planul sau la
programul înaintat spre aprobare la nivel national, regional sau local.
Autoritatile competente emit aviz
de mediu pentru planuri si programe, ca urmare a efectuarii evaluarii de
mediu si a analizarii raportului de mediu. Avizul de mediu pentru
planuri si programe are aceeasi perioada de valabilitate ca si planul
sau programul pentru care a fost emis, în cazul în care nu intervin
modificari ale respectivului plan sau program.
Procedura de evaluare de mediu,
structura raportului de mediu si conditiile de emitere a avizului de
mediu pentru planuri si programe, inclusiv cele cu efecte
transfrontiera, se stabilesc prin hotarâre a Guvernului, la propunerea
autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
Aprobarea planurilor si programelor
prevazute la alin. 2, la orice nivel ierarhic, este conditionata de
existenta avizului de mediu pentru respectivul plan sau program."
5.La articolul I punctul 12, alineatele 3, 5 si 7 ale articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"Solicitarea si obtinerea acordului
de mediu sunt obligatorii pentru proiecte publice sau private de
investitii noi ori de modificare a celor existente, inclusiv pentru
proiecte de dezafectare, aferente activitatilor cu impact semnificativ
asupra mediului.
Solicitarea si obtinerea
autorizatiei de mediu sunt obligatorii atât pentru desfasurarea
activitatilor existente, cât si la începerea activitatilor noi, numai
pentru acele activitati stabilite prin ordin al conducatorului
autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
Instalatiile noi si cele existente
folosite în anumite categorii de activitati industriale se supun
procedurii de autorizare în vederea obtinerii acordului/autorizatiei
integrate de mediu, cu luarea în considerare a celor mai bune tehnici
disponibile, fara antrenarea unor costuri excesive conform
reglementarilor specifice în vigoare."
6.La articolul I punctul 14, alineatul 2 al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"Acordul si autorizatia de mediu se
suspenda pentru nerespectarea prevederilor acestora sau ale programelor
pentru conformare, dupa o somatie prealabila, cu termen; suspendarea se
mentine pâna la eliminarea cauzelor, dar nu mai mult de 6 luni.
Autoritatea competenta pentru protectia mediului dispune, dupa expirarea
termenului de suspendare, anularea acordului si autorizatiei de mediu,
dupa caz, si oprirea executiei proiectului sau încetarea activitatii
atunci când nu s-au îndeplinit conditiile stabilite în somatie.
Dispozitiile de suspendare, precum si cele de încetare a proiectului sau
activitatii sunt executorii."
7.La articolul I punctul 15, articolul 101 va avea urmatorul cuprins: "Art. 101
Litigiile generate de eliberarea,
revizuirea, anularea sau de suspendarea avizului, acordului ori a
autorizatiei de mediu se solutioneaza potrivit Legii contenciosului
administrativ nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare."
8.La articolul I punctul 18, alineatul 2 al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
"Taxele prevazute la alin. 1 se fac venit la Fondul pentru mediu."
9.În articolul I punctul 19, la
articolul 14, alineatul 3 se modifica si se introduce un nou alineat,
alineatul 4, cu urmatorul cuprins:
"Sumele încasate din tarife se
utilizeaza de autoritatile publice pentru protectia mediului pentru
finantarea unor cheltuieli materiale, inclusiv pentru constituirea
fondului pentru stimularea personalului, costul abonamentelor
telefonice, expertize tehnice, dotari si investitii specifice. Acestea
se evidentiaza într-un cont distinct si se gestioneaza în regim
extrabugetar.
Autoritatile publice pentru
protectia mediului constituie un fond de stimulare a personalului prin
utilizarea unui procent de 25 % obtinut din încasarea tarifelor
prevazute la alin. 1 si prin utilizarea sumelor prevazute la art. 83
alin. 5. Metodologia de utilizare a fondului de stimulare se aproba prin
hotarâre a Guvernului, la propunerea autoritatii centrale pentru
protectia mediului."
10.La articolul I punctul 20, alineatele 1 si 2 ale articolului 15 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
La modificarea sau încetarea
activitatilor cu impact asupra mediului, precum si la schimbarea
titularului unei activitati, inclusiv prin vânzari de active, fuziune,
divizare, concesionare, dizolvare urmata de lichidare, lichidare în
conditiile legii, este obligatorie efectuarea bilantului de mediu de
catre titularul activitatii, în scopul stabilirii obligatiilor si
costurilor privind refacerea calitatii mediului în zona de impact a
activitatilor desfasurate pe amplasament.
Pe baza bilantului de mediu si a
propunerii de program pentru conformare, prezentate de titularul
activitatii, autoritatea competenta pentru protectia mediului emite
avizul de mediu."
11.La articolul I punctul 22, articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
Activitatile privind
fabricarea, introducerea pe piata, utilizarea, depozitarea
temporara sau definitiva, transportul intern, eliminarea, manipularea,
precum si introducerea si scoaterea din tara a substantelor si
preparatelor chimice periculoase sunt supuse unui regim special de
reglementare si gestionare." 12.La articolul I, punctul 23, respectiv
articolul 17, se abroga.
13.La articolul I, punctul 24 va
avea urmatorul cuprins: "24. Dupa articolul 17 se introduc articolele
171 si 172 cu urmatorul cuprins:
Art. 171
Transportul international si
tranzitul substantelor si preparatelor chimice periculoase se realizeaza
conform acordurilor si conventiilor privind transportul international
al marfurilor periculoase, la care România este parte. Art. 172
Importul si exportul substantelor
si preparatelor chimice periculoase restrictionate sau interzise la
utilizare de catre anumite state sau de catre România se realizeaza în
conformitate cu prevederile acordurilor si conventiilor internationale
la care România este parte."
14.La articolul I punctul 26, articolul 19 va avea urmatorul cuprins: "Art. 19
Autoritatile administratiei publice
centrale si locale, precum si cele pentru protectia mediului sunt
obligate sa ia masuri de prevenire si limitare a impactului substantelor
si preparatelor chimice periculoase asupra sanatatii populatiei si
mediului."
15.La articolul I punctul 28,
litera a) a articolului 21 va avea urmatorul cuprins: "a) sa aplice
reglementarile legale privind substantele si preparatele chimice
periculoase, stabilite conform art. 16;"
16.La articolul I punctul 34, articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
Autoritatile administratiei publice
locale, persoanele fizice si juridice care au în profilul lor
activitati de gestionare a deseurilor au atributii si obligatii în
conformitate cu prevederile prezentei legi si cele specifice din
domeniul gestionarii deseurilor."
17.La articolul I punctul 45, partea introductiva si literele a-c) si f) ale articolului 34 vor avea urmatorul cuprins: "Art. 34
Persoanele fizice si juridice autorizate care desfasoara activitati în domeniul nuclear au urmatoarele obligatii:
a) sa evalueze, direct sau prin
forurile organizate, riscul potential, sa efectueze bilantul de mediu
pentru activitatile existente si sa solicite si sa obtina autorizatie de
mediu;
b) sa aplice procedurile si sa
prevada echipamentele pentru activitatile noi, care sa permita
realizarea nivelului rational cel mai scazut al dozelor si riscurilor
asupra populatiei si mediului, si sa solicite si sa obtina acord si
autorizatie de mediu;
c) sa aplice, prin sisteme proprii,
programe de supraveghere a contaminarii radioactive a mediului, care sa
asigure respectarea conditiilor de eliminare a substantelor radioactive
prevazute în autorizatie si mentinerea dozelor radioactive în limitele
admise;
f) sa verifice continuu
corectitudinea presupunerilor facute prin evaluarile probabilistice
privind consecintele radiologice ale eliberarilor radioactive."
18.La articolul I punctul 46, alineatul 5 al articolului 35 va avea urmatorul cuprins:
"Detinatorii cu orice titlu, care
aplica masurile prevazute la alin. 4 sunt scutiti de impozit;
detinatorii particulari vor fi compensati în raport cu valoarea
lucrarilor de refacere întreprinse."
19.La articolul I punctul 48, dupa litera d) a articolului 40 se introduc literele e), f) si g) cu urmatorul cuprins:
"e) sa nu spele obiecte, produse, ambalaje, materiale care pot produce impurificarea apelor de suprafata;
f) sa nu deverseze în apele de
suprafata sau subterane ape uzate, fecaloid menajere, substante
petroliere sau periculoase, ape cu continut toxic care contin substante
periculoase;
g) sa nu arunce si sa nu depoziteze
pe maluri, în albiile râurilor si în zonele umede deseuri de orice fel
si sa nu introduca în acestea explozibile, tensiune electrica, narcotice
sau alte substante periculoase."
20.La articolul I punctul 50, partea introductiva a articolului 43 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 43
Autoritatea publica centrala pentru
protectia mediului, cu consultarea celorlalte autoritati publice
centrale competente, elaboreaza normele tehnice si regulamentele de
aplicare privind:"
21.La articolul I punctul 51, partea introductiva a articolului 47 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 47
Persoanele fizice si juridice au urmatoarele obligatii în domeniu:"
22.La articolul I, dupa punctul 51 se introduc punctele 511 si 512 cu urmatorul cuprins:
"511 Partea introductiva a articolului 49 va avea urmatorul cuprins: Art. 49
Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, cu consultarea celorlalte
autoritati publice centrale competente, stabileste:
512 Dupa articolul 49 se introduce articolul 491 cu urmatorul cuprins:
Art. 491
Acordul si autorizatia de mediu
pentru activitatile miniere care utilizeaza substante periculoase în
procesul de prelucrare si concentrare se emit de Guvern, la propunerea
autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, pentru
capacitati de productie mai mari de 5 milioane de tone/an si/sau daca
suprafata pe care îsi desfasoara activitatea este mai mare de 1.000 ha."
23.La articolul I, punctul 54 va
avea urmatorul cuprins: "54. Partea introductiva si litera c) ale
articolului 52 vor avea urmatorul cuprins:
Art. 52
În scopul asigurarii protectiei
calitatii solului, detinatorii de terenuri cu orice titlu, precum si
orice persoana fizica sau juridica care desfasoara o activitate pe un
teren fara a avea un titlu asupra lui au urmatoarele obligatii:
c) sa nu arda miristile, stuful,
tufarisurile sau vegetatia ierboasa fara acceptul autoritatii competente
pentru protectia mediului si fara informarea în prealabil a serviciilor
publice comunitare pentru situatii de urgenta;"
24.La articolul I punctul 56, partea introductiva a articolului 53 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 53
Detinatorii, cu orice titlu, si
administratorii padurilor, vegetatiei forestiere din afara fondului
forestier si ai pajistilor au urmatoarele obligatii:"
25.La articolul I punctul 58,
litera b) a articolului 54 va avea urmatorul cuprins: "b) sa refaca
terenurile afectate, sa asigure încadrarea lor în peisajul zonei si sa
le aduca la parametrii productivi si ecologici naturali sau la un nou
ecosistem functional, sa monitorizeze zona, constituind în acest scop
fondul de garantie necesar conform prevederilor legale."
26.La articolul I, partea introductiva a punctului 63 si litera v) care se introduce la articolul 65 vor avea urmatorul cuprins:
"63. La articolul 65, partea
introductiva, literele a)-e), g, n)-p) si s) vor avea urmatorul cuprins,
iar dupa litera t) se introduc literele u) si v) cu urmatorul cuprins:
v) realizeaza activitatile de
elaborare si implementare a politicilor, strategiilor si reglementarilor
de protectia mediului cu sprijinul Agentiei Nationale pentru Protectia
Mediului.*)"
27.La articolul I, dupa punctul 63 se introduce punctul 631 cu urmatorul cuprins:
"631. Dupa articolul 65 se introduce articolul 651 cu urmatorul cuprins:
Art. 651
Structura organizatorica, numarul
de personal, atributiile si competentele Agentiei Nationale pentru
Protectia Mediului se stabilesc prin hotarâre a Guvernului."
28.La articolul I, dupa punctul 70 se introduce punctul 701 cu urmatorul cuprins:
"701. Partea introductiva a articolului 72 va avea urmatorul cuprins:
Art. 72
Autoritatea publica centrala pentru apararea nationala are urmatoarele atributii:"
29.La articolul I punctul 78, dupa litera a) a articolului 80 se introduc literele a1) si a2) cu urmatorul cuprins:
"a1) respecta conditiile acordului de mediu si/sau autorizatiei de mediu;
a2) realizeaza obligatiile de mediu la termenele stabilite prin avizul de privatizare;"
30.La articolul I, dupa punctul 79 se introduce punctul 791 cu urmatorul cuprins:
"791. Alineatul 2 al articolului 81 va avea urmatorul cuprins:
Titularii activitatilor
nominalizate în zonele cu risc înalt de poluare, conform art. 65 lit.
t), sunt obligati sa încheie polite de asigurare pentru daune."
31.La articolul I punctul 80, literele a), f), k), o), p) si q) ale alineatului 1 al articolului 83 vor avea urmatorul cuprins:
"a) obligatia persoanelor fizice si
juridice de solicitare a avizului, acordului si autorizatiei de mediu,
mentionate la art. 8 alin. 2, 3, 5 si 7, art. 29 lit. a), art. 34 lit.
a) si b), art. 54 lit. a) si la art. 80 lit. a);
f) obligatiile proprietarilor si
detinatorilor de terenuri cu orice titlu sau fara titlu, mentionate la
art. 45 si la art. 52 lit. a)-d);
k) obligatia agentilor economici nominalizati în zonele cu risc înalt de poluare, prevazuta la art. 81 alin. 2;
o) obligatiile persoanelor fizice
si juridice de a asigura masuri si dotari speciale pentru izolarea si
protectia fonica a surselor generatoare de zgomot si vibratii, prevazute
la art. 47 lit. e);
p) obligatiile persoanelor fizice si juridice, prevazute la art. 15 alin. 3, art. 29 alin. 1
lit. c) si alin. 2, art. 35 alin. 2, 3, 4, 6 si 7 si la art. 54 lit. b);
q) obligatiile persoanelor fizice si juridice, prevazute la art. 40 lit. a)-c) si e)-g);"
32.La articolul I punctul 80, la articolul 83 se introduc alineatele 4 si 5 cu urmatorul cuprins:
"Contravenientul poate achita, pe
loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia,
jumatate din minimul amenzii prevazute în actul normativ, agentul
constatator facând mentiune despre aceasta posibilitate în
procesul-verbal.
Amenzile aplicate în temeiul unei
legi, ordonante sau hotarâri a Guvernului din domeniul protectiei
mediului si a apelor se fac venit la bugetul de stat în cota de 75 %,
diferenta de 25 % revenind autoritatii din care face parte agentul
constatator si va fi evidentiata în contul prevazut la art. 14 alin. 3,
având regimul stabilit în textul aceluiasi alineat."
33.La articolul I punctul 81, alineatul 2 al articolului 84 va avea urmatorul cuprins:
"Prezenta lege se completeaza cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
180/2002, cu modificarile ulterioare."
34.La articolul I punctul 82, articolul 85 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 85
Constituie infractiune si se
pedepseste cu închisoare de la 1 la 3 luni sau cu amenda de la
50.000.000 lei la 75.000.000 lei continuarea activitatii dupa aplicarea
sanctiunii contraventionale prevazute de art. 83 alin. 1 lit. a), fara
obtinerea acordului si/sau autorizatiei de mediu prevazute de art. 80
lit. a).
Constituie infractiuni urmatoarele
fapte, daca au fost de natura sa puna în pericol viata ori sanatatea
umana, animala sau vegetala:
a) defrisarea vegetatiei lemnoase
din afara fondului forestier, situata pe terenuri cu pante foarte mari
sau la limita superioara de altitudine a vegetatiei forestiere, cu
încalcarea prevederilor art. 53 lit. e);
b) provocarea de poluare
accidentala datorita nesupravegherii executarii lucrarilor noi,
functionarii instalatiilor, echipamentelor tehnologice si de tratare si
neutralizare, mentionate în prevederile acordului si/sau autorizatiei de
mediu, cu încalcarea prevederilor art. 80 lit. e);
c) provocarea de poluare prin
evacuarea, cu stiinta, în apa, în atmosfera sau pe sol a unor deseuri
sau substante periculoase, cu nerespectarea prevederilor art. 80 lit.
i);
d) nerespectarea restrictiilor sau
interdictiilor stabilite pentru protectia apei si a atmosferei, potrivit
prevederilor art. 40 lit. a)-g) si ale art. 47 lit. a)-d);
e) folosirea de momeli periculoase
si de mijloace electrice pentru omorârea animalelor salbatice si a
pestilor, în scopul consumului sau al comercializarii, cu încalcarea
prevederilor art. 29 alin. 1 lit. g) si alin. 2;
f) producerea de zgomote peste
limitele admise, daca prin aceasta se pune în pericol grav sanatatea
umana, cu nerespectarea prevederilor art. 47 lit. e);
g) nerespectarea restrictiilor si a
interdictiilor la vânat si pescuit ale unor specii protejate sau oprite
temporar prin lege si în zonele cu regim de protectie integrala,
potrivit prevederilor art. 53 lit. h), h1) si h2);
h) continuarea activitatii dupa suspendarea acordului sau autorizatiei de mediu, cu încalcarea prevederilor art. 10 alin. 2;
i) nesupravegherea si neasigurarea
depozitelor de deseuri si substante periculoase, precum si nerespectarea
obligatiei de depozitare a îngrasamintelor chimice si produselor de uz
fitosanitar numai ambalate si în locuri protejate, potrivit art. 29
alin. 1 lit. c) si alin. 2;
j) prezentarea în lucrarile privind evaluarea impactului asupra mediului a unor
concluzii si informatii false, cu încalcarea prevederilor art. 12 alin. 6;
k) producerea si/sau importul în scopul introducerii pe piata si utilizarea unor
substante si preparate chimice periculoase fara respectarea prevederilor art. 21 lit.
e) si introducerea pe teritoriul României a deseurilor de orice natura în scopul
eliminarii si/sau valorificarii acestora, fara respectarea prevederilor art. 23;
l) importul si exportul unor substante si preparate chimice periculoase interzise sau
restrictionate în baza art. 172;
m) transportul si tranzitul de
substante si preparate chimice periculoase fara respectarea prevederilor
art. 171 sau a prevederilor art. 231, în cazul deseurilor periculoase;
n) omisiunea de a raporta prompt despre orice accident major, cu încalcarea prevederilor art. 21 lit. d) si ale art. 80 lit. f);
o) producerea, livrarea si
utilizarea îngrasamintelor chimice si a produselor de uz fitosanitar
neautorizate, cu nerespectarea prevederilor art. 26; p) nerespectarea
interdictiilor în legatura cu utilizarea pe terenuri agricole de produse
de uz fitosanitar sau îngrasaminte chimice, potrivit prevederilor art.
29 alin. 1 lit. d)-f) si alin. 2;
q) provocarea datorita
nesupravegherii surselor de radiatii ionizante a contaminarii mediului
si/sau a expunerii populatiei la radiatii ionizante, omisiunea de a
raporta prompt cresterea peste limitele admise a contaminarii mediului,
aplicarea necorespunzatoare sau neluarea masurilor de interventie în caz
de accident nuclear, cu încalcarea prevederilor art. 34 lit. c)-e);
r) descarcarea apelor uzate si a
deseurilor de pe nave sau platforme plutitoare direct în apele naturale
sau provocarea, cu stiinta, de poluare prin evacuarea sau scufundarea în
apele naturale, direct sau de pe nave ori platforme plutitoare, a unor
substante sau deseuri periculoase, cu încalcarea prevederilor art. 40
lit. d); s) ascunderea unor date sau difuzarea de catre functionarii
publici de informatii false în legatura cu calitatea mediului si
sanatatea umana, cu încalcarea prevederilor art.
69;
t) continuarea activitatii dupa dispunerea încetarii acesteia, cu încalcarea prevederilor art. 80 lit. c);
u) luarea masurilor de eliminare
totala a substantelor si preparatelor chimice periculoase care au
devenit deseuri, cu nerespectarea prevederilor art. 21 lit. c); v)
refuzul interventiei în cazul poluarii accidentale a apelor si a zonelor
de coasta, potrivit prevederilor art. 40 lit. c);
x) controlul, la introducerea si
scoaterea din tara a substantelor si preparatelor chimice periculoase,
pe baza reglementarilor autoritatii publice centrale pentru protectia
mediului si a celor privind transportul international al marfurilor
periculoase, introducerea în tara a culturilor de microorganisme, plante
si animale vii din flora si fauna salbatica fara acordul eliberat de
autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, cu încalcarea
prevederilor art. 20 si ale art. 35 alin. 5. Infractiunile mentionate la
alin. 2 se pedepsesc dupa cum urmeaza:
a) cu închisoare de la 3 luni la 1
an sau cu amenda de la 40.000.000 lei la 60.000.000 lei, daca faptele
savârsite au fost de natura sa puna în pericol viata ori sanatatea
umana, animala sau vegetala, pentru cele prevazute la lit. a)-d);
b) cu închisoare de la 6 luni la 3
ani sau cu amenda de la 50.000.000 lei la 75.000.000 lei, pentru cele
prevazute la lit. e)-j);
c) cu închisoare de la 1 la 5 ani, pentru cele prevazute la lit. k)-t);
d) cu închisoare de la 2 la 7 ani, pentru cele prevazute la lit. u)-x).
Daca infractiunile pedepsite
conform alin. 3 lit. c) si d) au pus în pericol sanatatea sau
integritatea corporala a unui numar mare de persoane, au avut vreuna
dintre urmarile prevazute în art. 182 din Codul penal ori au cauzat o
paguba materiala importanta, pedeapsa este închisoarea de la 3 la 10 ani
si interzicerea unor drepturi, iar în cazul în care s-a produs moartea
uneia sau mai multor persoane ori pagube importante economiei nationale,
pedeapsa este închisoarea de la 7 la 20 de ani si interzicerea unor
drepturi. Tentativa se pedepseste."
35.La articolul II, dupa litera c) se introduc literele d) si e) cu urmatorul cuprins:
"d) prevederile cuprinse la art. 14
alin. 4 privind metodologia de utilizare a fondurilor de stimulare, în
termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a legii de aprobare a
prezentei ordonante de urgenta;
e) prevederile cuprinse la art.
651, în termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a legii de
aprobare a prezentei ordonante de urgenta."
36.La articolul III, litera a) va
avea urmatorul cuprins: "a) prevederile cuprinse la art. 8 alin. 5 si 6,
în termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a legii de
aprobare a prezentei ordonante de urgenta;" 37.La articolul III, litera
d) se abroga.
38.La anexa, dupa liniuta a 2-a se introduce o noua liniuta cu urmatorul cuprins:
"- Agentia Nationala pentru
Protectia Mediului - autoritate competenta pentru protectia mediului,
organ de specialitate al autoritatii publice centrale pentru protectia
mediului care se organizeaza si functioneaza în subordinea Ministerului
Apelor si Protectiei Mediului;"
39.La anexa, liniuta a 3-a devine
liniuta a 39-a cu urmatorul cuprins: "- planuri si programe - planurile
si programele, inclusiv cele cofinantate de Comunitatea Europeana,
precum si modificarile acestora, care se supun pregatirii si/sau
adoptarii de catre autoritatile publice la nivel national, regional sau
local ori care sunt pregatite de aceste autoritati în vederea adoptarii
printr-o procedura legislativa de catre Parlament sau Guvern si care
sunt impuse prin prevederi legislative, de reglementare sau
administrative;"
40.La anexa, liniuta a 11-a va avea
urmatorul cuprins: "- autoritati publice teritoriale pentru protectia
mediului - agentii pentru protectia mediului si Administratia
Rezervatiei Biosferei «Delta Dunarii»;"
Aceasta lege a fost adoptata de
Senat în sedinta din 5 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptata de
Camera Deputatilor în sedinta din 17 iunie 2003, cu respectarea
prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL HREBENCIUC
*) Conform Ordonantei de urgenta
nr. 64/2003, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
464 din 29 iunie 2003, autoritatea în domeniu este Ministerul
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 505 din data de 14 iulie 2003